Ja, verse rauwe eieren in Nederland zijn veilig. Ik maak zelf al heel veel jaren bavarois-toetjes met room, gelatine en rauwe eieren. Daar is nog nooit iets mis mee geweest. Ik gebruik bij voorkeur wél biologische eieren, maar dat is vooral omdat ik die lekkerder vind.
Heel soms hoor je wel eens, dat eieren besmet zouden zijn met salmonella, maar gelukkig is het risico dat een ei besmet is erg laag. Eén studie wees uit dat slechts 1 op de 30.000 eieren die in de NL worden geproduceerd is besmet.
Als aanvulling:
bij mij worden de rauwe eieren dus niet eens warm gemaakt (hoort niet bij een bavarois). Het toetje is dus echt een rauw ei.
Toegevoegd op 06 november 2019 21:30: tekst
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Sharonves
4 jaar geleden
Top, dankje!
Op zich wel, maar pas op als je het serveert aan de risicogroep (zwangere vrouwen, kleine kinderen en zieken).