Waarom moet ik soms heel erg huilen en soms totaal niet als ik een ui snij?

4 jaar geleden
in: Koken
4.5K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
https://www.gezondheidsnet.nl/groente-en-fruit/waarom-moet-je-huilen-als-je-uien-snijdt
dudemeister
4 jaar geleden
Snij het kapje af van de ui en snij dan de taps toelopende kern eruit, zeker tot het midden.
Deze kern zorgt ervoor dat de traantjes opkomen, je zal zien dat het helpt.

Het beste antwoord

Als je niet huilt, kan het volgende aan de hand zijn:
- Je gebruikt een vochtig mes.
- Er staat toevallig een kop thee of koffie naast je snijplank.
- Je ademt door je mond.
- Je snijdt vlak naast een brandend fornuis.
- Er blaast een ventilator in de buurt.
- De uien zijn erg koud of oud.
SimonV
4 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Kan aan de versheid van de ui liggen. De ui produceert een stofje waarvan je ogen gaan tranen, een heel verse ui bevat veel van die stof, een oudere veel minder, dus dan heb je er minder of geen last van
anneliez