Kan een airfryer een magnetron vervangen?

Is het bijv. ook mogelijk om dingen te ontdooien in een airfryer?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Koken
16.1K
Amadea
4 jaar geleden
Nee. Je kunt in een airfryer bijvoorbeeld niet een beker melk verwarmen.

Antwoorden (3)

Een airfryer is een soort kleine oven die snel warm wordt. Om te ontdooien niet geschikt omdat de buitenkant van het gerecht al heet/ gebakken/uitgedroogd is voordat de binnenkant ontdooid is
anneliez
4 jaar geleden
Ja, je kunt ontdooien in de airfryer.

Bijv. in de Airfryer XX kun je op 40 graden bakken om iets te ontdooien wat je anders in de magnetron doet.
---
moet zijn: Airfryer XXL
Toegevoegd op 05 mei 2019 13:57: tekst
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
paulus811
4 jaar geleden
Flauw hoor al die minnen, zet er dan tenminste bij waarom je m uitdeelt. + ter compensatie want op 40 graden kun je inderdaad prima ontdooien. Weliswaar niet zo snel en ook niet volgens het principe van een magnetron, maar als je toch al een airfryer hebt of wilt kopen, valt het te proberen. Een magnetron kopen kan altijd nog.
Nee, een airfryer is feitelijk gewoon een heteluchtoven. Een magnetron kan d.m.v. straling de moleculen binnenin een gerecht aan het trillen maken waardoor er warmte ontstaat en het product van binnenuit ontdooit. Een airfryer die je instelt op een lage temperstuur zal een gerecht alleen van de buitenkant een beetje opwarmen.