mag je kaassaus in de diepvries zetten?

ik heb het nooit gedaan en sommige zeggen da het niet mag

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Koken
19.7K

Antwoorden (1)

Ja, je kunt kaassaus invriezen. Bepaalde zuivelproducten hebben wel de neiging om te scheiden als ze eenmaal zijn ingevroren. Dit geldt ook voor kaassaus. Wat er gebeurt tijdens het invriezen, is dat het vet zich van de rest van het product afscheidt, waardoor de kleur iets verandert en de consistentie verandert. Geen zorgen, de scheiding is tijdelijk en de consistentie kan eenvoudig worden hersteld. De kleur moet bij het ontdooien van de kaassaus weer normaal worden.

Om kaassaus te bevriezen, is het het beste om dit te doen met vers gemaakte saus. Laat de kaassaus volledig afkoelen voordat u deze invriest.
De kaassaus goed roeren voor het invriezen helpt bij het volledig opnemen van alle ingrediënten. Schep de kaassaus eventueel in de kleine bakjes om later in delen te kunnen ontdooien.
SimonV