Hoe kan je aangebrande olijfolie uit pan halen?

De vraag is reeds gesteld maar als ik deze aanklik zie ik alleen de vraag verschijnen en niet de antwoorden https://www.startpagina.nl/v/wonen/huishouden/vraag/537832/aangebrande-olijfolie-pan-halen/
Als dus een beetje olijfolie is aangebrand doordat het een dag lang op het vuur heeft gestaan en het niet met afwasmiddel is schoon te krijgen. Maakt het voor het antwoord nog uit of het een teflon pan is?

5 jaar geleden
in: Koken
16.3K

Antwoorden (1)

Hoe ga je hierbij te werk?

Benodigdheden:

1 kopje azijn
1 kopje water
1 eetlepel soda
Werkwijze:

Vul de aangebrande pan met water tot de bodem bedekt is en voeg het kopje azijn toe.
Breng het water in de pan aan de kook en verwijder de pan daarna van het vuur.
Voeg nu de soda toe en laat het even kort bruisen. Was nu alle resten weg.
Blijven er toch hier en daar wat aangebrande restjes achter, maak dan een pasta met de achtergebleven soda en enkele druppels water. Laat de pasta even inwerken. Daarna zou je ze gemakkelijk moeten kunnen verwijderen.
fremar