Wanneer moet ik slagroom toevoegen aan tomatensoep? Als ik het bereid of bij serveren 2 dagen later?

Ik ga voor 1ste kerstdag tomatensoep maken met verse ingrediënten.
Ik wil er graag een scheut slagroom aan toevoegen voor een romige soep.ik ga de soep 2 dagen van te voren maken want later heb ik er geen tijd meer voor.mijn vraag is of ik de slagroom al door de soep kan doen na het pureren of beter vlak voor het serveren een scheutje in de soepkommen kan doen en dan de soep erin schenken?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Koken
10.2K
paulus811
5 jaar geleden
Soep 2 dagen van tevoren maken vind ik 'linke soep'. Je kunt de soep eventueel invriezen om die 2 dagen te overleven. Slagroom doe je er net voor het serveren bij, bij voorkeur in de soepkom zelf. Dan kunnen mensen die op hun gewicht moeten letten de room afslaan.

Antwoorden (1)

Ik zou de slagroom er pas net voor het uitserveren in doen. Dus eerst soep in de kom en dan een scheutje slagroom erin. Staat leuker en als gast kan je er dan voor kiezen om alles door te roeren of bij elke lepel een beetje room bij de soep te nemen.
Daarnaast blijft de soep beter goed als je de room er nog niet in hebt gedaan: de soep is redelijk steriel door het koken, de -verse- room niet.
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
+ het enige goede antwoord. Opwarmen en als de soep in de kom zit (bord) scheutje room.
Amadea
5 jaar geleden
Room, inderdaad, en geen slagroom. Slagroom is namelijk (stijf) geslagen room, en als je dat kant-en-klaar koopt is het gezoet. Dat is niet lekker in soep.