Moet je chicken wings laten ontdooien voordat je ze in de oven doet?

Ik heb een pak chicken wings van de Lidl, op de verpakking staat dat ze 35 minuten in de oven moeten maar niet of ze wel of niet ontdooit moeten worden.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Koken
19.3K

Antwoorden (2)

Heb je ze bevroren gekocht? In dat geval kun je gewoon de aanwijzing op de verpakking aanhouden en ze direct in de oven doen. Als je ze vers hebt gekocht en thuis hebt ingevroren, dan moet je ze wel eerst ontdooien.
bamibal
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
@bamibal, waarom moeten die van Ah wel eerst worden ontdooid? Dacht ik: een wing is een wing is een wing nietwaar. Kom ik een uurtje geleden tot de ontdekking dat ik deze een dag eerder had moeten ontdooien. Dat wordt straks dus alweer een Vlaams groentepannetje.
https://www.ah.nl/producten/product/wi169538/ah-chickenwings-in-zak
De chickenwings van Lidl zijn een diepvriesproduct.
Je moet ze bevroren in de oven doen.
Voor alle bevroren kippenwings geldt: ongeveer 30 minuten op 220 graden.
Let wel op jouw oven, de ene oven moet iets minder opgewarmd worden.
Kijk na 25 minuten ook geregeld of ze niet te donker worden. Soms is 35 minuten echt te lang.
Smakelijk!