Waar wordt dit keukengerei voor gebruikt?

Gevonden in de keuken van mijn bejaarde ouders.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Koken
1.5K

Antwoorden (2)

Volgens mij is dat een passeerzeef. Om aardappels te pureren, en fruithapjes voor baby's, groentesauzen en dergelijke mee glad te maken.
- - - -
Om precies te zijn is het een Mouli-Julienne, van Moulinex 445. Er horen vijf schijven en een draaistang bij. Door van schijf te wisselen kun je er ook groentes en fruit mee tot een salade verwerken.
Toegevoegd op 23 oktober 2018 19:06: tekst, afbeelding
Plaatje bij antwoord
Amadea
5 jaar geleden
Inekez1
5 jaar geleden
Het is geen zeef. Je maakt er groente mee in stukjes, om tot moes te maken is een zeef nodig, met veel kleinere gaatjes en een systeem dat de groente- of fruitstukjes door de zeef drukt.
Het is een deel van een groentesnijder. Er hoort een as met draaihendel in het gat en eronder kun je dan ronde schijven met mesjes of raspen monteren. Zo kon men eenvoudig groente in kleine stukjes of plakjes snijden of aardappelschijfjes maken.