Hoe kun je bladgroente goed droog maken zodat je het kunt wokken?

Al op internet gezocht maar daar kom ik alleen maar hits tegen van groente drogen om te werken. Ook een vraag van iemand soortgelijk als die van mijn maar zij gebruikte groente uit de diepvries. Ik bedoel het anders ik gebruik dus verse groente rechtstreeks uit de klei. Die moet dan nog gewassen worden. Maar als ik die dan heb gedroogd met een schone handdoek dan is de groene nog steeds te nat waardoor je het gaat stomen in plaats van wokken. Ik heb al geprobeerd om de groente handmatig in een theedoek te slingeren middenin se tuin. Maar toen trakteerde ik mezelf op een gratis douche. Een andere mogelijkheid is zo'n groentes slinger apparaat maar we hebben al genoeg keukenlijken. Hebben jullie tips?

5 jaar geleden
in: Koken
2.9K

Antwoorden (2)

Je kunt ook 's morgens al slingeren voor 's avonds. Dan verdrogen de laatste druppels wellicht, maar een sla centrifuge is toch de betere keuze en deze kosten geen goud, gaan bovendien vele jaren mee.

Nieuw wel te vinden, maar niet van het merk dat ik aanbeveel. (2e bron)
De sla centrifuge zie link is het meest gebruikte keuken apparaat geweest hier. Werkt prima, beter dan slingeren met een handdoek. Op Marktplaats worden er op 2 pagina's meerdere aangeboden, met prijzen van €15,00 - €12,00 en €5,00 en een paar waarop geboden moet worden. Tweede link: die van €5,00 ziet er prima uit en voor die prijs, meteen doen. Tweede mogelijkheid is bij de Kringloop zoeken, daar zie je ze ook regelmatig. Moet je we even zoeken en geluk hebben.
Als je vaker dan 1 of 2 keer per jaar sla eet, heb je het er al uit. Nogmaals, werkt prima.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
LeonardN
5 jaar geleden
+snap de min niet
Antoni
5 jaar geleden
Vraagsteller geeft aan dat ze al genoeg keukenlijken hebben, dus nog een ding erbij wil ze niet. Een slacentrifuge wil ze dus ook niet kopen, ook niet tweedehands. Misschien is daarom het duimpje omlaag gegeven?
Spoel de groenten schoon onder kous stromend water en laat uitlekken in een vergiet. Als je geen slacentrifuge hebt , kun je ze op of tussen keukenpapier ook drogen. Je kunt ze ook tussen een schone theedoek deppen om te drogen. Zo werd het altijd gedaan en werkt nog steeds prima. :-)
amc