Wat is het recept van deze pastasalades?

Deze salades van de lidl vind ik erg lekker en ik wil ze graag zelf gaan maken voor mijn lunch, ik kan alleen nergens recepten hier van vinden, iemand die enig idee heeft hoe ik deze kan maken, en dan vooral de pasta salade met roomsaus?

Picture for question
5 jaar geleden
in: Koken
5.6K
Antoni
5 jaar geleden
Van vrijwel alle producten staan de ingrediënten op de verpakking vermeld. Voeg die bij elkaar en je hebt al bijna je product. Je zal de hoeveelheden alleen zo moeten aanpassen dat het geheel weer lijkt op het originele product.

Antwoorden (1)

Ingrediënten
gekookte penne rigate (water, durum, tarwemeel) (52%), raapolie, komkommer (5%), witte kaas (koemelk, zout, zuursel, stremsel) (5%), prei (5%), room (melk) (5%), suiker, natuurazijn, eigeel*, zout, mosterd (water, mosterdzaad, natuurazijn, zout, suiker, specerijen), gemodificeerd zetmeel (mais), conserveermiddelen: kaliumsorbaat, natriumbenzoaat, specerijen, voedingszuren: azijnzuur, melkzuur, gistextract, natuurlijk aroma, citroensap, verdikkingsmiddelen: guarpitmeel, xanthaangom, stabilisator: carrageen, *van scharreleieren

Zoals je ziet zal je als gewone sterveling in je keukentje nooit dezelfde smaak krijgen als in de fabrieksverpakking zit!
Al die conservringsmiddelen, emulgatoren, verdikkingsmiddelen enz. geven namelijk ook een eigen/andere smaak aan de salade.

Als ik het zo bekijk zou ik de saus maken op basis van een roomkaas als bijv. Philadelphia, ricotta, Mon Chou of Goldessa (blauwe verpakking) die ook in de Lidl verkrijgbaar is en erg goedkoop, maar toch net zo goed werkt als de dure merken.
Neem een flinke lepel hiervan en doe die in een schaaltje. Je moet zelf maar even de hoeveelheid bepalen want ik weet niet hoeveel salade je gaat maken.
Door die kaas roer je een beetje mosterd, een beetje room om alles iets vloeibaarder te krijgen, een beetje natuurazijn en breng dan alles op smaak met wat suiker en zout.

De inmiddels afgekoelde gekookte pennepasta, doe je in een kom en roer er fijngesnipperde prei ( evtl. even gesauteerd in een koekenpannetje met wat olie om het rauwe eraf te halen als je daar niet van houdt) en doe wat klein gesneden blokjes komkommer door de pasta erbij. Hierbij doe je dan de saus en schep alles door elkaar.
Proef even of alles op smaak is of vul nog iets aan wat je lekker vindt.

Het is zo leuk om ook zelf iets uit te proberen en wellicht kan je dit nog lekkerder vinden. Zo kan je ook eens een roomkaas als Boursin proberen, of een andere waaraan meer kruiden zijn toegevoegd. Een lepel verse pesto kan ook erg lekker zijn of neem eens Crème fraîche....ook met specerijen als bijv. peper, kerrie en/of kruiden kan je experimenteren...
Bij pastasalade passen erg goed de mediterraanse-/Italiaanse kruiden als tijm, basilicum, oregano maar ook wat knoflook kan lekker zijn of een beetje citroensap....
amc