Wat is dit voor pan?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Koken
1.9K
bamibal
5 jaar geleden
Moeilijk te zien. Staat er een merk op?
Amadea
5 jaar geleden
Is het van gietijzer, siliconen, of welk ander materiaal dan?

Antwoorden (1)

Bij mijn weten heeft hij geen speciale functie en is het gewoon een leuke 'design' pan.
Ik vermoed dat hij van gietijzer is en de deksel is van glas? Als ik het goed zie is hij aan een kant recht gesmeed en dat zou het afgieten/uitschenken makkelijker maken, zeker als de deksel hierop passend gemaakt is. Je ziet het niet zo goed van bovenop. maar ik vermoed dat het handvat van de deksel niet op maar boven het glas is aangebracht?
Indien het een gietijzeren pan zou zijn, is het meestal een braadpan, omdat gietijzer de warmte goed geleidt en het voedsel lang warm kan houden.
amc
5 jaar geleden
amc
5 jaar geleden
Dat betekent overigens niet dat je er geen groenten/aardappels in kunt koken (^-^)
bamibal
5 jaar geleden
Als ik je antwoord zo lees, zeg je eigenlijk dat jij het ook niet weet....
amc
5 jaar geleden
Tja, wat is weten? Zover ik weet is het een design pan en heeft hij geen speciale functie. Dit is wat ik antwoord en wacht wel af of iemand anders het tegendeel kan bewijzen (wat er volgens mij niet is). Werkt het zo niet bij elke vraag die je beantwoordt?
Heel veel GV-ers menen hun antwoord zeker te weten, maar hebben het vaak toch mis...het is bij mij dus geen reactie, maar een antwoord waarvan ik zeker meen te weten dat het goed is. ;-)