Wat is dit voor voorwerp?

Gevonden in onze keukenla...... Ongeveer 5 cam lang.
De blauwe bovenkant zit enigszins verend in de witte "plug", kan ingeduwd worden, en veert weer terug.

Picture for question
5 jaar geleden
in: Koken
3.1K

Antwoorden (1)

Dat is een wegwerp vleesthermometer. Als het vlees op temperatuur is, springt het blauwe knopje eruit en is het vlees op de juiste gaarheid. Zo te zien is het knopje er al uitgesprongen. Aangezien het ding maar één keer gebruikt kan worden is de afvalbak voor plastic zijn rustplaats.
5 jaar geleden
Amadea
5 jaar geleden
Hoe zou kunststof volgens jou dan temperatuur kunnen meten?
HeerVoldemort
5 jaar geleden
@amadea, ik weet niet HOE het werkt, maar het werkt wel. Zit vaak bij stukken rosbief uit de supermarkt. Het heet blijkbaar een pop-up-timer. Ik heb er ook al een paar keer gebruik van gemaakt, rosbief was precies goed. http://www.braadzakken.nl/Webwinkel-Product-9867126/Pop-Up-timer-160L-165L-180L-ass.-10-stuks!.html
escape
5 jaar geleden
Er zit gewoon een veertje en in een druppeltje lijm. Die lijm smelt bij een bepaalde temperatuur en dan springt het dopje eruit. Simpel.