Hoe zeef ik kippensoep zonder zeef?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Koken
19.5K
paulus811
6 jaar geleden
Even een zeef vragen bij de buren?

Antwoorden (4)

Probeer eventueel een theedoek of andere dikke stof
6 jaar geleden
Als het je puur om de bouillon gaat, kun je dat met een schone theedoek doen. Span die bijv. met een elastiek over een flinke pan heen en giet de soep erop. De bouillon loopt door het doek heen, alle ingrediënten (kippenvlees, groenten etc) blijven op het doek liggen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Leg een laag keukenpapier in een vergiet en je kunt zo filteren. Je kunt uiteraard ook een schone (thee)doek nemen of haal bij de Action een rol doekjes die je net als keukenpapier af kunt scheuren. Die zijn echt fantastisch en kosten zo'n 79 cent.
Ze zijn wit met een blauw motiefje en zijn erg stevig....je kunt ze zelfs uitspoelen en ze scheuren niet.
https://www.action.com/nl-nl/search/?q=doekjes%20op%20rol

Toegevoegd na 1 minuut:
Het is het doekje van 'Spargo' en staat meteen vooraan.
amc
6 jaar geleden
Dat kan ook met gebruik van een (uiteraard schone, maar zonder sterk ruikend wasmiddel of verzachter gewassen) theedoek. Die maak je onder de kraan vochtig en dan leg je 'm in een vergiet. (Hopelijk heb je een vergiet...). Zet het vergiet op een hoge pan en giet dan de hete soep door de theedoek. Alle troebele deeltjes blijven in de theedoek zitten en je houdt een mooi helder gele bouillon over. Het duurt wel een hele tijd voordat alle soep door de doek is gedruppeld. Niet gaan roeren of duwen of iets dergelijks, maar gewoon rustig wachten want anders wordt de soep toch troebel.
Amadea