Kan je citroenzuur van Ecodoo verwerken in voedsel en dit daarnaa eten zonder gevaar?

Ik wil zelf een lang houdbare limonadesiroop maken. En ik las in diverse recepten dat je er dan wat citroenzuur in moest doen...niet te verwarren met citroensap! (Zo stond het erbij)

Nu heb ik een pakje citroenzuur van Ecodoo maar daar staat in het Frans op: Maison, cuisine, selle de bain...
Dat eerste ken ik niet. Tweede is ?koken? En derde is ?badzout?

En eronder staat: anti-kalk en ontkalker.
Op de verpakking staat niets over voedsel en wel een waarschuwing: Veroorzaakt ernstige oog irritatie. Bij het inwinnen van medisch advies verpakking bij de hand houden. Na gebruik grondig handen wassen...klinkt niet erg eetbaar moet ik zeggen.

Samenstelling: n°CE : 201-069-1

Toegevoegd na 1 minuut:
https://www.hollandpharma.nl/nl/assortiment/836272/Ecodoo_Citroenzuur

6 jaar geleden
in: Koken
3K

Antwoorden (1)

Nee, zou ik niet gebruiken in voedsel, deze is voor het ontkalken van bijvoorbeeld apparaten. Ga gewoon naar een drogist of misschien apotheek en koop het daar. Dan weet je zeker dat het goed is. Bij een biologische/ natuur winkel kunnen ze het ook wel hebben
anneliez
6 jaar geleden
HeerVoldemort
6 jaar geleden
Deze kwam van de drogist. Ze hebben het speciaal voor mij besteld. En ik had verteld wat ik er mee wilde doen. Ik heb het afgerekend en mee genomen. Thuis pas op de verpakking gekeken. Echter, mijn neefje logeerde bij ons, zonder dat ik het wist haha. Die studeert voor chemicus of iets dergelijks. Die kwam uit bed vanmorgen en zag het doosje staan. Hij vroeg waar ik dat voor nodig had. Ik uitgelegd. Volgens hem is het gewoon te gebruiken in voeding. Ik zei nog dat we nog geen testament hadden opgemaakt. Dus dat zijn kans op erven zeer klein was. Masr hij bleef erbij dat het eetbaar is. ;-)
Utrecht
6 jaar geleden
De toko heeft ook citroenzuur.
maar met citroensap zou je ook een eind moeten kunnen komen.