Chocoladesaus maken hoe doe ik dat?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Koken
2.6K
Erna55
6 jaar geleden
Google : recept chocoladesaus.
dudemeister
6 jaar geleden
zorg voor een chocoladereep met zo hoog mogelijk cacaogehalte - 70 of hoger

Antwoorden (2)

Het is echt te simpel voor woorden en ook belangrijk: je kunt het een paar dagen in de koelkast bewaren. Kijk maar, bijgaand een video.

Wat heb je nodig?
150 milliliter slagroom (om op te kloppen)
150 gram pure chocolade
1 eetlepel kristalsuiker
15 gram ongezouten roomboter

http://www.ohmyfoodness.nl/omf-kookt/video-chocoladesaus-maken
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Een goede saus die mooi glanst krijg je door water (100 ml), fijne kristalsuiker (100 gr.), 1 klontje boter en een reep liefst pure chocolade (150 gr) samen te voegen.

Je verwarmt het water in een pannetje en houd het vuur matig, dus niet volop.
Doe de suiker erbij en doe de suiker erbij, roer door het water tot de suiker is opgelost.
Je hebt nu een soort mooi blank suikersiroopje en daar ga je, stukje voor stukje, chocolade aan toevoegen. Roer steeds erdoorheen tot de chocolade gesmolten en opgelost is en voeg zolang stukjes toe, tot de saus een mooie dikte heeft.

Blijf goed roeren en als alle chocolade gesmolten is, doe je het vuur uit. Doe er dan een klontje boter bij en roer het erdoor tot het door de saus is opgenomen.
Als je hem nu iets laat afkoelen, is dit hét sausje om bij een (room)ijs gerecht als 'Dame Blanche' te geven omdat hij minder 'machtig' is dan met slagroom erdoor.
amc
6 jaar geleden
amc
6 jaar geleden
'Doe de suiker erbij' staat dubbel...foutje ;-)