Mag ik een pan , na het koken en opscheppen van het gerecht, terugzetten op een inductie kookplaat?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Koken
2.7K

Het beste antwoord

Ja dat mag de inductie kookplaat is dan toch koud. Dat is het voordeel van inductie het is direct na het uitzetten koud.
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
De plaat is nog niet direct koud. Het warmt iig niet verder op.
paulus811
6 jaar geleden
ronron1212, leg je handjes er eens op en je bent er snel achter dat het antwoord niet klopt.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Eigenaardige reactie.
Als je dat al wist, waarom had je de vraag gesteld? Was dit een nep vraag om uit te vinden hoeveel kennis mensen hebben over inductie kookplaten?
ronron1212
6 jaar geleden
Ik heb er een dus? Je bent denk ik in de war met een keramische plaat
paulus811
6 jaar geleden
Ik heb er ook een. En doordat er een kokende pan op heeft gestaan, zit deze warmte ook in de plaat. Mijn inductieplaat geeft zelfs een 'H' aan na het uitschakelen en verwijderen van de pan om aan te geven dat die kookzone te heet is om aan te raken. De plaat koelt af maar is echt niet 'direct na het uitzetten koud' zoals je in je antwoord schrijft.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Mijn vraag is serieus bedoelt. Is het schadelijk om een warme pan terug te zetten op de plaat? Dus geen nep vraag.
paulus811
6 jaar geleden
Nee, het is niet schadelijk. Ik doe dat dagelijks om de kook eraf te halen, maar de inhoud wel warm te houden. Ook bij pasta en rijst gaat dat prima.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Gaat het er niet om dat de pan al dan niet leeg is?
Bij een lege pan is het naar mijn idee niet goed deze op een nog hete plaat te zetten: risico van vervorming van de bodem.
paulus811
6 jaar geleden
De pan heeft geen idee of ie leeg is of niet en een lege pan kun je gerust op een kookplaat zetten die uitgeschakeld is. Wel zullen de resten iets makkelijker aankoeken en het is ook niet echt nuttig om te doen, maar kromtrekken zal de bodem niet doen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dank voor jullie antwoorden.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik heb nooit anders gedaan en dat is omdat ik een gappende kat heb. Zodra ik het eten heb opgeschept, gaat hij kijken of er deksels gelicht kunnen worden. Ik doe het dus uit veiligheid, anders moet ik z'n pootjes met het plamuurmes losmaken van de plaat.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@Renee1955
Oh wat heb ik gelachen - Ik had ook zo'n kat -23 jaar geworden - Net hetzelfde - Geen pan was veilig. Deksels of omgekeerde borden als afscherming waren geen probleem.
At alles - rauwe slaboontjes en champignons waren favorieten.
Die sleepte hij uit de boodschappen zakken wanneer ik daarmee thuis kwam.