Wat zijn intussen de voor en nadelen van de XL en nog komende XXL airfryer ( evt. vergelijk met heteluchtoven? )

Dan doel ik op : gebruiksgemak, kosten verbruik, onderhoud en schoonmaken, gezondheid etc.
Is deze wijze frituren duidelijk fijner dan de friteuse met de betere oliën?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

De xl airfryer van Philips is een ideaal ding. Ik gebruik m dagelijks om broodjes af te bakken, hij is op 200 graden in 2 minuten en broodjes zijn klaar in 5. Dat lukt met een heteluchtoven nooit. Met de juiste snacks kun je ook prima 'frituren', er zijn inmiddels veel snacks en friet speciaal voor de airfryer. Nadeel is misschien dat het iets duurder is. Een cake bakken lukt wel, maar dan moet je een inzetblik van de kleine airfryer nemen, voor de xl bestaat ie nog niet volgens mij. Schoonmaken gaat makkelijker dan een frituurpan, al wordt het mandje snel lelijk en krast de binnenpan erg makkelijk. Ik heb tegenwoordig alufolie onder in de binnenpan, dat werkt goed. Wat bij mij niet goed gaat zijn loempias, die moeten vaak een kwartier of langer en dan komt er zoveel rook uit dat de brandmelders afgaan Mijn advies, koop een airfryer ipv een friteuse maar niet ipv een heteluchtoven. Je krijgt er geen pizza of stokbrood in namelijk.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100