Kun je een ei bakken in een airfryer ?

Een ei koken gaat prima. Maar hoe kun je een ei bakken. Als het kan heb je een soort bakplaatje nodig of zo ?
Hoe lang en bij welke temperatuur moet het dan. Ik heb een Philips Airfryer (de kleine)

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Koken
4.7K
paulus811
7 jaar geleden
Dat kan alleen als je het inzetpannetje hebt, maar een gewone koekenpan lijkt me nog steeds het handigst.

Antwoorden (1)

Ja, je kunt ook een ei bakken.

Breek het ei en giet het leeg in een bakje dat geschikt is voor een oven (en dus de Airfryer). Strooi er voor de smaak vast wat peper en zout overheen.
Laat de Airfryer voorverwarmen op 190 graden en plaats het bakje daarna in de Airfryer. Stel de tijd in op 10 minuten.
SimonV
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik heb het geprobeerd maar het resultaat viel tegen.
Mijn conclusie: De fryer heeft veel leuke toepassingen maar een eitje bakken gaat nog het beste gewoon in een pannetje op het gas en het gaat nog vlugger ook. .
SimonV
7 jaar geleden
Misschien helpt het nog eerst wat in te vetten met boter of olie opdat het ei gemakkelijker loslaat na het bakken. Dit blijkt soms moeilijk te gaan. Maar even op het gas bakken lijkt me inderdaad gemakkelijker, dan heb je ook meer controle over het resultaat.