wat zit er aan de zijkant van een parijse bol die je bij de bakker koopt?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Koken
2.1K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
https://www.google.nl/search?q=parijse+bol&num=20&tbm=isch&imgil=75eOdHlqm1CC2M%253A%253BAvkuMW24vif-VM%253Bhttp%25253A%25252F%25252Fshop.bakkervaniersel.nl%25252Fparijse-bol-3&source=iu&pf=m&fir=75eOdHlqm1CC2M%253A%252CAvkuMW24vif-VM%252C_&usg=__mK9X81tc3tQvNTPUwkjQNf6p2JY%3D&biw=1280&bih=704&ved=0ahUKEwj8hdKC8JTTAhUHKcAKHYLsBiMQyjcIKQ&ei=eNnoWPzpFIfSgAaC2ZuYAg#imgrc=_ Geef eens een plaatje wat je bedoelt. Niet elke bakker in de wereld zal hem hetzelfde maken.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
zie plaatje
amc
7 jaar geleden
Volgens mij is de zijkant door fijne koekjeskruimels gerold, als ik het plaatje zo bekijk.

Antwoorden (2)

Het is een beschuitbol die is gevuld met echte banketbakkersroom en afgedekt met een laagje roze fondant. Meestal zit er niets op de zijkant, en zie je daar de doorgesneden beschuitbol. Mogelijk doet jouw bakker er iets extra's mee? Dat zou dan nog een laagje room kunnen zijn, of een soort glazuur. Je kunt het 't beste aan die bakker zelf vragen.
Amadea
7 jaar geleden
Zijkant : opengesneden beschuitbol waar je de banketbakkersroom ziet.
Bovenop : roze glazuurlaagje.

Recept:

Ingrediënten
4 beschuitbollen
125 gram roompoeder
312 ml koud water
25 gram poedersuiker
enkele theelepels water
1 a 2 theelepels bessen of aardbeiensiroop
of rode voedselkleurstof
Versiering: geconfijte kers, marsepein of fondant in een andere kleur

Toegevoegd na 2 minuten:
" Parijse bollen zijn met banketbakkersroom gevulde beschuitbollen met een roze glazuurlaagje. Volgens mij hoort er ook een halve gekonfijte kers op."

Dit moet de originele Parijse bol zijn. Zonder extra's aan de zijkant geplakt, zie foto's in de bron.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Amadea
7 jaar geleden
De huidige bronvermelding laat geen Parijse bollen zien.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Merci @Amadea!