Hoeveel spagettie heb je nodieg per persoon om te kooken ?

Per persoon aan pasta

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Koken
1.2K

Het beste antwoord

Voor een hoofdgerecht 75 tot 100 gram per persoon een goede portie.
7 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

@1960, het antwoord is niet 1-2-3 te geven, er komt meer bij kijken. Het is afhankelijk van wat je er allemaal bij / door eet, of en hoe je het 'aankleedt'.

Als de maaltijd bestaat uit (pasta oglio) spaghetti met knoflook, olijfolie, peterselie, 1 à 2 rode pepers en Parmezaanse kaas, dan heb je flink wat meer nodig, dan

...wanneer je een flinke pan pasta maakt met van allerlei erdoor heen, zoals een keus uit bv verse tomaten, gebakken/rauwe uien, vlees (schnitzels, varkenshaas), of vis (tonijn, ansjovis), worst (spek) of kaas (Gorgonzola, Parmezaanse of Pecorino), eieren, room, verse tuinkruiden en niet te vergeten champignons natuurlijk.

...en ook als je er bv een schaal sla bij maakt en/of een warme gekookte groente.

Allemaal bepalend hoeveel pasta je per persoon nodig hebt, afgezien nog van het feit of je een grote of kleine eter bent, of je een slanke/gezonde eter bent. .

Antwoord

Het juiste (niet 1-2-3) antwoord op deze vraag is afhankelijk van M/V , kleine eter / grote eter , slanke eter / gezonde eter. Er is dus niet zo maar antwoord op te geven.

Kijk liever even op de eerste bron, waarin een tabel staat met meer info hierover.

https://www.gezondheidsnet.nl/noten-zaden-en-granen/wat-is-een-goede-portie-pasta