Hoeveel kruiden op hoeveel meel om kip in te wentelen?

Voor 1 kg kip ( Borrelhapjes, vleugels, filet ) wil ik meel mengen met Peper,zout, paprikapoeder, knoflookpoeder en uipoeder.
Als ik de kip eerst gaat kruiden en dan in een vloeistof zet spoelt deze er af.
Daarom wil ik de kip met kruiden bestrooien nadat ik ze uit de vloeistof heb gehaald. Maar nu de vraag: Hoeveel kruiden meng ik nu door hoeveel meel?
Vooral hoeveel peper en zout op hoeveel meel?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Koken
5.2K

Het beste antwoord

Daar smaken verschillen is het moeilijk om je vraag te beantwoorden met zoveel gram van dit en zoveel gram van dat op zoveel gram bloem. Het beste wat je kan doen is beginnen met wat jij denkt naar jouw smaak te zijn en dan zien (proeven) hoe het je bevalt en dan kan je de volgende keer wat meer van het ene of het andere toevoegen of verminderen. Wat je dan wel moet doen is telkens opschrijven hoeveel je van alles gebruikt en dat de volgende keer aanpassen (of niet).
Een kleine tip: gebruik geen gewoon zout maar zout met een smaakje zoals selderzout of een ander zout met een kruidensmaakje, dit zal het eindresultaat ten goede komen.
In ieder geval succes met je kip.... of ander vlees dat je een korstje wil geven.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Met dit onderzoek was ik al bezig maar kon toch niet de juiste verhoudingen vinden. Selderijzout ga ik volgende keer proberen. Gezonder? Alleen voor de smaak dan,maar blijft zout.

Andere antwoorden (1)

Bedoel je met vloeistof marinade of iets anders? Marinade is namelijk al gekruid en deze smaken hebben de bedoeling in het vlees te trekken. Bloem zou je dan niet hoeven te kruiden dus.....

Anyway...als je gekruide bloem wilt maken denk dan aan 1 theelepeltje specerijen per kopje bloem en alleen het zout zou iets meer mogen zijn omdat dit de smaak anders te snel flauw maakt.
amc
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dankjewel voor je reactie. Ik bedoel vloeistof zonder zout. Dus ander half theelepeltje zout per kopje bloem zou voldoende moeten zijn.
Weet alleen niet hoeveel gram een theelepeltje zout weegt en hoeveel 1 kopje bloem weegt.
Maar dat is na te wegen.