kun je zoete aardappel schillen en in water bewaren totdat je gaat koken?

Ik wil de zoete aardappel niet ongeschild eten en ik wil niet te lang in de keuken staan als de gasten er zijn.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Koken
14.9K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Een zoete aardappel verkleurd heel snel na het schillen bruin, de smaak zal het waarschijnlijk niet beïnvloeden (ik schil ze nooit, dus ben hier niet zeker van), maar voor het oog ziet het er niet smakelijk uit. Ik zou het zeker bij een diner voor gasten niet doen. Bovendien verlies je door het schillen veel van de voedingswaarde.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik zou ze niet eerst schillen.
Je kunt ze als ze gaar zijn razendsnel van hun huid ontdoen (zoals een mandarijn).

Het beste antwoord

Je kan ze het best in een natte handoek leggen want dan drogen ze niet uit,
Maar voledig in water maakt ze heel erg kruimelig

-casper