Nee, curry is een mix van kruiden en specerijen die meestal aangevuld wordt met kokosmelk om een currysaus te krijgen. De ingredienten in die saus kan van alles zijn, vaak groenten maar ook vis of vlees of een combinatie.

Kip tandoori is een marinade voor kip op basis van yoghurt, garam massala, gember knoflook en peper.
paulus811