Wat is nu daadwerkelijk het beste Italiaanse kookboek?

Alle boeken zeggen volgens mij namelijk dat ze de beste zijn. Het is natuurlijk ook subjectief, maar welk boek kan nu echt in aanmerking komen hiervoor? Ik ben benieuwd naar jullie suggesties. De zilveren lepel misschien?

De Zilveren Lepel is de bijbel van de authentieke Italiaanse keuken. Het is al 50 jaar het best verkochte kookboek in Italië en bevat zowel de traditionele gerechten als ook menu's van gevierde chef-koks. Nu voor het eerst in het Nederlands vertaald, is De Zilveren Lepel met 2.000 recepten een onmisbare klassieker voor iedereen die van goed eten houdt.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
4.8K

Antwoorden (4)

Titels kan ik je niet geven, maar als het geschreven is door een "niet-italiaan", dan heb je er echt niks aan.
Een italiaans kookboek moet in principe in het italiaans zijn of heel goed vertaald.
Als je maar niet zo'n boek koop van die televisiegeile kokjes, zoals H. den Blijker, G. Ramsey en J. Oliver. Die hebben alleen maar oog voor camera's en geld. Van eten weten ze al helemaal niks.
Het echte italiaanse koken komt uit de streken rondom Napoli (Napels) en Emilia Romagna.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deze is goed: http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/l-arte-della-cucina/1001004005939926/index.html
L'arte della cucina, vol met mooie pure streekrecepten. Neem de tijd om er eens goed door te lezen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De zilveren lepel is uistekend en toch vind ik het werk van Giorgio LOCATELLI kookboek(Made in Italy) nog verfijnder. Ik bezit een veertig tal italiaans kookboeken en één van mijn lievelingsboeken zijn die van Keith Floyd en Antonio Carluccio omdat die mannen op een unieke wijze de passie overbrengen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met dit schitterend vormgegeven en gefotografeerde boek presenteert Engelands meest favoriete Italiaanse chef zijn levenswerk: Giorgio Locatelli combineert in Made in Italy oude familieverhalen en -recepten met de eigentijdse, onmisbare gerechten uit zijn veelgeprezen Londense restaurant.
Locatelli's passie voor eten straalt van elke pagina van dit verrassende boek. Of hij nu herinneringen aan de gerechten uit zijn geboortestreek Lombardije ophaalt, een voorgerecht presenteert waarvoor hij de meest eenvoudige en verse ingrediënten gebruikt of uitlegt hoe je de ultieme risotto moet maken: Locatelli verplaatst de lezer naar zijn eigen keuken, en laat hem de echte smaken van Italië proeven.

Het boek staat bol van de inzichten en historische details die je van een bedreven kookboekenschrijver mag verwachten. De praktische expertise van een topkok wordt op smaak gebracht met uitnodigende verhalen, geestige en uitgesproken observaties over de stand van zaken in de hedendaagse gastronomie. Dit alles maakt Made in Italy dé nieuwe Italiaanse kookbijbel, van de erkende meester van de moderne Italiaanse keuken.

"Made in Italy is eenvoudigweg het perfecte boek. Koop dit boek en je zult nooit meer naar een ander Italiaanse kookboek willen omkijken."
Gordon Ramsay, Times

"Made in Italy is mijn Boek van het Jaar en plaatst al het andere op mijn Italiaanse boekenplank in de schaduw."
Nigel Slater, Observer Food Monthly

Winnaar World Gourmand Cookbook Awards 2006 (Beste Italiaanse kookboek van de wereld)

KookboekEnzo:
Wat een juweel en een aanwinst voor mijn nachtkast, om altijd in de aanslag te hebben. Superdik