Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik prosecco ipv witte wijn gebruiken in bolognesesaus?

Ik doe meestal een scheut witte of rode wijn door de bolognesesaus. Deze staat voor vanavond op het menu, maar nu heb ik alleen een aangebroken fles prosecco (1 dag open). Kan ik dan beter geen wijn in de saus doen of voegt een scheut prosecco iets positiefs aan de smaak toe?

paulus811
8 jaar geleden
in: Koken
9.6K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik zou het er BIJ drinken!
paulus811
8 jaar geleden
Ik normaal ook, maar probeer de weekdagen alcoholvrij te houden.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik zou het wel aandurven, maar de prosecco zou ik niet meekoken, maar op het laatst nog even toevoegen voor het serveren. Op deze wijze heb je geen alcoholvrij diner, maar wel lekker.
paulus811
8 jaar geleden
Dank je Crea. Voor je tip is het helaas voor deze keer te laat, de prosecco zit er al in. Wijn kook ik altijd even mee nadat ik de groenten heb aangebakken en voordat ik het gehakt erbij doe.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

In je saus hoort een droge witte wijn, je prosecco is een vrije droge wijn met bubbels.
Gewoon in de saus de bubbels verdwijnen, de smaak kan ietwat veranderen maar dat heb je bij elke andere droge wijn ook en de meeste mensen proeven het verschil niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
paulus811
8 jaar geleden
Dank voor je antwoord + .De prosecco zit inmiddels in de saus, dus ik ga het avonturen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Niet avonturen sudderen met die hap ;-)
Smakelijk eten.
Ja het kan maar beter is rode wijn daarvoor te gebruiken en die in te laten koken. Geeft een diepere smaak. Wat fijn gesneden kippenlevertjes bij het gehakt mee braden maakt het helemaal af.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding