kan je pastasaus van creme fraiche en kruidenkaas invriezen?

Zitten ook groente doorheen zoals paprika ui en champignons. Kruidenkaas en creme fraiche worden op het laatst pas toegevoegd en alleen even warm gemaakt.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Koken
27.7K

Antwoorden (2)

Ja hoor, dat kan prima.
Koel het na bereiding terug en plaats het vervolgens (in porties zo groot als je ze later wilt gaan gebruiken) in de vriezer. Zo tot wel enkele maanden houdbaar
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Crème fraîche is in feite slagroom en heeft een hoog vetgehalte. Sauzen die gemaakt zijn van vette roomsoorten kan je altijd zonder problemen verwarmen en zelf op hoge temperatuur zullen ze niet schiften. Ik kook meestal teveel pasta en maak ook vaak een saus met boursin/crème fraîche. Na het invriezen/omtdooien is die prima weer te eten en schift dus niet. Dat lukt dus niet als je zure room of een andere magere roomsoort gebruikt....die wordt korrelig.
amc