Ik moet een paar kielo aan komen hoe doe ik dat zonder te snoepen graag drankjes ?

Toegevoegd na 38 minuten:
Gewoon 4 kg er bij meer niet .

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Koken
tinus1969
8 jaar geleden
Wat is je huidige lengte/gewicht/bmi en wat eet je zoals op een dag?
tinus1969
8 jaar geleden
Als je verder geen info geeft, dan is het simpele advies: Gewoon meer eten.
Erna55
8 jaar geleden
Zoals Tinus zegt, met de informatie die je wel geeft, is het advies : meer eten.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.65 kort 55 kg 3 maaltijden geen tussendoortjes 2 liter vocht thee koffie water
tinus1969
8 jaar geleden
Wat voor maaltijden? Brood, aardappels? Ik vind 55 kg bij 165 cm (BMI = 20) overigens niet zorgwekkend licht; wil je meer vet of meer spieren?
Ritsuka
8 jaar geleden
Je gewicht is op zich prima, waarom moet er meer bij?
Erna55
8 jaar geleden
Wat maakt dat je de vraag hier stelt en zelf niet bedenkt dat je bijvoorbeeld meer boterhammen kunt eten ?

Het beste antwoord

Mee eten van wat je momenteel doet. Eet je normaal 1 boterham met ontbijt, eet je er nu 2.
Iets dikker smeren met boter en pindakaas.
Gebruik je halfvolle melk/yoghurt/kwark, schakel dan over op de volle varianten.
Langzaam uitbouwen naar meer voedsel.

Je neemt nu 3 maaltijden zonder tussendoortjes, voeg tussendoortjes toe. Liefst iets eiwitrijks.
Je neemt nu alleen koffie, wate en thee, neem wat vaker een beker melk of vruchtensap.

Als je graag drankjes wilt, kun je eiwitshakes nemen als aanvulling. Je kunt dit kopen als poeder om te mengen met water of melk (ik vind de Whey Perfection van Body&Fit erg lekker), of je maakt zelf een shake. Bijvoorbeeld melk, banaan, lepel pindakaas en schep havermout/Brinta in de blender. Dat drinkt makkelijk weg en vult goed. Eventueel schep roomijs erbij.

Het is wel aan te raden om voldoende erbij te bewegen. Je wilt graag aankomen, maar dit kun je voor je gezondheid beter doen in spiermassa als vetmassa. Ga dus krachttraining doen, en houd bij wat je eet op een dag met een site/app als MyFitnessPal, Fatsecret of Cronometer.
Ritsuka