Kun je onbeperkt groente eten?

Kun je onbeperkt groente eten of kun je ervan aankomen. En dan bedoel ik gekookte groente of rauwkost. En welke groenten zijn het gezondste?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Koken
3.7K
fremar
9 jaar geleden
http://www.afvallenmetbregje.nl/toegestanegroenten
Ritsuka
9 jaar geleden
Je kunt zeker veel groente eten, maar niet te veel van 1 soort. Je kunt van bepaalde vitamines en dingen als oxaalzuur te veel binnenkrijgen.
En eiwitten zijn ook belangrijk.

Antwoorden (2)

Ook in groente zit energie, je kunt er dus van groeien, als je TE veel eet.
Dus nee je kunt het niet onbeperkt eten.

Algemene norm is ongeveer 2000 Kcal per persoon ( vrouwen ) per dag.
wortelen bevatten 33 Kcal/100g , je zou daar dus 2000/33 x 100gram = 6060 gram van kunnen eten bij normale beweging.
Dit is een reken voorbeeld, alleen wortelen eten is natuurlijk nooit gezond.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
tinus1969
9 jaar geleden
Zoals je keurig uitrekent, is het in de praktijk bijna onmogelijk om je te overeten aan groente en fruit. Je zou dan bv 6 kilo wortels of 4-5 kilo appels/dag moeten eten. Bladgroente zijn nog armer aan calorieën per kilo. Wel stuurt je je metabolisme in de war als je alleen koolhydraten eet -je lijf verwacht namelijk vet en eiwit.
Ja je kunt onbeperkt groente en fruit eten. Er lopen geen mensen rond in Nederland met obesitas omdat ze teveel andijvie gegeten hebben.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Er zit echt veel suiker in fruit, je hebt geen idee waar je het over hebt...
Erna55
5 jaar geleden
@Martenvdhaar : hoeveel kilo van welk fruit moet je eten om meer dan 2200 kCal binnen te krijgen ?