Hoe bewaar je gevulde zoete paprika/gevulde pepertjes?

In de winkel zitten die altijd op een laagje olie. Hoe maak je die zelf?
De paprika's en de pepers gewoon vullen en dan in de "bewaarvloeistof" ? Kan je ze gewoon rauw vullen en dan laten marineren in de olie of moet je de paprika's / pepers nog voorbereiden op de één of andere manier?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Koken
8.3K

Het beste antwoord

De bereiding is zeer eenvoudig, maar het neemt een beetje tijd in beslag, want je moet eerst de minipaprika's in de oven garen. Uiteraard moet je ook de vulling bereiden, maar dat is het makkelijkste.

Je gaat zo te werk:
- De vulling is een kwestie van smaak. Kies een goede, romige (geiten)kaas die niet te nat is, en breng het op smaak met b.v. honing, gehakte rozemarijn, fijngehakte zongedroogde tomaat of zwarte olijven, zout en peper...
- Was de minipaprika's, verwijder kapje en zaadjes, en leg ze op een droge ovenschaal in de voorverwarmde oven op 200°C. Binnen een paar minuten zullen ze een beetje zacht zijn, en dat is genoeg. Laat ze in ieder geval niet roosteren, of zo lang staan dat de vel eraf gaat. Waar het om gaat is dat het rauwe eraf is, en zo gaan ze ook langer mee.
- Laat de minipaprika's afkoelen, en vul ze met de vulling.
- Leg de gevulde minipaprika's in een afsluitbaar potje of beker, en vul met olie totdat alle paprika's onder staan. De olie kan je vooraf op smaak brengen met kruiden, knoflook, enz. Ik zou kiezen voor een goede olijfolie: het is iets duurder, maar als je de paprika's opgegeten heb, is de olie die je overhoudt nog steeds prima geschikt voor nog een lading paprika's, of als dressing in een salade.

In de koelkast zijn de gevulde minipaprika's zeker 1 week houdbaar. Ik raad je aan om ze minstens 2-3 dagen van tevoren maken, want dan trekt een beetje van de olie in de paprika en de vulling.

Trouwens, als je geen lucht laat in de paprika's bij het vullen, dan hoef je niet bang te zijn voor drijvende paprika's in de olie, want olie heeft een lagere dichtheid dan water, dus ze zullen zeker zinken in de olie.
Eet smakelijk!!