hoelang blijven cupcakes met frosting die op tafel staan goed?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Koken
1.8K
Ritsuka
9 jaar geleden
wat zit er in de frosting van ingredienten?
19belle87
9 jaar geleden
1 dagje volgende dag smaakt ie wat taaier
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zolang ze niet te droog/taai aanvoelen, een raar geurtje hebben of zijn begonnen met schimmelen zijn ze denk ik nog wel te eten

Antwoorden (1)

frosting kan prima een tijdje buiten de koelkast. Roomboter wordt immers door hele volksstammen zo bewaard. Het grootste probleem is de melk. Maar als je deze echt vers gebruikt, kan dat prima enkele uren buiten de koelkast.
Houd er wel rekening mee dat als de temperatuur in de omgeving te hoog is, de frosting erg zacht wordt. Dat lijkt me ook niet de bedoeling. Qua houdbaarheid kan het dus best een aantal uren, qua uiterlijk is het vooral afhankelijk van de temperatuur in de ruimte waar ze staan.