Ik heb geen mayonnaise in huis en wil er maken van platte kaas. Hoe kan ik een mager sausje maken (zonder mayonnaise) voor een slaatje ?

Met olijfolie of zo ?

9 jaar geleden
in: Koken
3.5K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
platte kaas is kwark?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dan maak je toch zelf gezonde mayonaise?
http://www.mijnreceptenboek.nl/recept/sauzen_en_marinades/gezonde-mayonaise-20154.html
rubia
9 jaar geleden
aan Niels : ongeveer hetzelfde
rubia
9 jaar geleden
aan crea : ja maar ik wil een mager sausje dus zonder plantaardige olie, liefst met platte kaas gemaakt
Reddie
9 jaar geleden
Dan heb je het niet over mayonaise, maar over een suasje voor over de sla.
Dat mag je verder maken zoals je wilt.
Je kunt gewoon de kwark over de salade doen.
Ritsuka
9 jaar geleden
Olijfolie is niet mager
ItisILeClerc
9 jaar geleden
de winkels zijn nog open, hoor

Het beste antwoord

De basis: 2 eetlepels 0% vet yoghurt voor een vloeibare textuur of 0% kwark/platte kaas voor een meer smeuïge textuur.
De zure toets: een beetje azijn (wijnazijn, ciderazijn, notenazijn, frambozenazijn, appelazijn, balsamico…) of een scheutje citroen- of limoensap.
Voor een pittigere smaak: knoflook, uitjes, sjalotten, mosterd (sterk of mild, met of zonder smaakje...)
Geurige, verse kruiden voor een subtielere smaak: bieslook, dragon, kervel, dille, koriander, peterselie, munt…
Exotische kruiden: paprika, komijn, kerrie, muskaatnoot, 4 kruiden, kaneel, witte/zwarte/grijze/rode peper, rode bessen…
Specerijen om te variëren: augurken, uitjes, kappertjes…
fremar
9 jaar geleden
Ivana
9 jaar geleden
Jij kan een restaurant beginnen! ;) Plus.