Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is een baby courgette anders van smaak dan een gewone courgette?

Ik wil vanavond een salade maken en er staat dat je er baby courgette in moet doen (rauw). Nu is mijn vraag of deze anders van smaak is dat de gewone, grotere courgette. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat de grotere courgette rauw lekker is.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Koken
2.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Zo lang de courgette niet te groot is (tot ca 30 cm lang en 6-7 cm dik) valt het wel mee, maar in echt grotere courgettes (ze kunnen wel tot 40 cm lang en meer dan 10 cm dik zijn) zitten zich ontwikkelende zaden. Een courgette is net als elke andere vrucht bedoeld om zaad te vormen, dus dat gebeurt ook. Inderdaad zijn courgettes van een centimeter of 20 en 3 a 4 cm dik duidelijk lekkerder dan grote. zijn ze veel kleiner dan zit er nauwelijks smaak aan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ne hoor, het verschil is verwaarloosbaar. Maar het klinkt heel leuk, die baby-vormen. In feite smaakt courgette sowieso al nergens naar. Gebruik gewoon de courgette die je voor handen hebt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wij hebben zelf ieder jaar courgetteplanten,en de kleine courgetjes zijn wat knapperiger en wat fijner van vlees dan de middel en de grote en daarom lekkerder in de rauwkost.Ze zijn ook bekend onder de naam zucchini.
(Lees meer...)
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding