Kun je eendenborst ook marineren?

Ik heb eendenborst gegeten die "gemarineerd" was. Heel erg lekker, maar ik krijg het recept niet.

Toegevoegd na 55 seconden:
Het vlees was uitzonderlijk zacht.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Koken
2.1K

Antwoorden (2)

Dat kan.
Marineren met sinaasappel en kruiden is erg lekker, net zoals honing en thijm, of bijvoorbeeld port.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Knoflook persen en met sojasaus, sherry en honing mengen.
Het vlees afspoelen, droogdeppen en de velkant insnijden tot bijna op het vlees, dit om kromtrekken tijdens het bakken te voorkomen.
Het vlees 12 uur laten marineren.
De eendenborsten ongeveer 5-7 minuten bakken op de velkant in een droge koekenpan met antiaanbaklaag of in een grillpan.
De eendenborsten 2-3 minuten bakken op de vleeskant
De eendenborsten nog eens 1-2 minuten bakken op de velkant om ze krokant te krijgen.

Vlees inpakken in aluminiumfolie en enkele minuten laten rusten.