Slow food Nederland heeft een pagina met een paar leveranciers. (zie link)

Maarre, zijn deze uien werkelijk anders van smaak dan een lenteuitje?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

ik heb op internet gezocht en vond dit:

Vijfentwintig kisten vol Sint-Jansuien verkocht Cees Agterberg er in de jaren zestig. En dat op alle drie de veilingdagen in de week. Vele oude groenterassen gingen sindsdien verloren, maar deze niet. Een taaie; hij is winterhard en in het voorjaar de eerste. Prins Bernhard liet jaarlijks, veertig jaar lang, een flinke hoeveelheid aanrukken. Dan verscheen de hofauto, met kok, bij de tuinderij aan de Koningsweg. “De Prins at het uienloof rauw bij zijn ontbijt. Nee, nu niet meer, misschien wordt hij te oud.”