Een gewone chocolade reep, is dat rauwe chocolade ?

Ik ben namelijk op zoek naar een recept om zelf chocolade te maken, maar kom alleen maar rauwe chocolade recepten tegen.

Ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Koken
Ritsuka
9 jaar geleden
nee, gewone chocoladereep is dat niet.
Ritsuka
9 jaar geleden
dat je zoveel vind met rauwe chocolade, is omdat dat nu helemaal hip is, en het gezonder schijnt te zijn. net als met al die superfoods nu.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Oke bedankt, ja denk dat RAW food.

Het beste antwoord

Nee, normale chocoladerepen zijn geen rauwe chocola, maar gemaakt van cacao die gebrand is. Er liggen in de winkels tegenwoordig ook wel chocoladerepen van rauwe chocola (in biologische winkels, reformwinkels, in sommige supermarkten), die zijn gemaakt van cacao die niet gebrand is. Maar daar staat over het algemeen duidelijk op dat het rauwe chocolade is (dat het rauw is, is namelijk het belangrijkste voordeel van hun chocola, en het is veel duurder dan gewone chocola, dus als mensen niet zien dat het rauw is, zullen ze het niet snel kopen).
Gewone cacao die je in de supermarkt koopt, is geen rauwe cacao omdat het gebrand is. In biologische winkels en reformwinkels kan je ook wel rauwe cacao kopen, maar ook daarbij geldt dat het er op de verpakking staat dat het rauw is.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Oke, top dankje wel.
Dacht ik al wel, maar wist het niet zeker omdat ik zoveel recepten tegen kwam met Rauwe chocolade repen.
Maar dat komt waarschijnlijk van het RAW food vandaan. Nogmaals bedankt :)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja, rauwe chocola (en andere soorten raw food) zijn nogal een hype momenteel.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Goede uitleg en duidelijk.
Precies wat ik moest weten.

Andere antwoorden (1)

nee hoor dat is een fabeltje
een gewone reep is trouwens veel gezonder dan gesmolten ofzo
;)