Hoe behandelt Subway hun tomaten zodat ze minder zuur smaken?

Een tomaat is altijd wat zuur als jezelf een broodje gezond maakt.
Bij Subway hebben de tomaten geen scherp zure smaak.
Hoe kan dat?
Wordt de gesneden tomaat gekookt, gebakken, of iets dergelijks?

9 jaar geleden
in: Koken
2.8K

Antwoorden (3)

Ik begrijp wat je bedoelt, de tomaten uit Subway smaken inderdaad flauw, minder zuur dan gewoonlijk. Het ligt aan de zoet- en zuurgehalte van tomaten.

Uit de wiki:
"De twee belangrijkste smaakmakers zijn het niveau en de verhouding tussen zuur en zoet. Bij een zowel laag zoet- als zuurgehalte is het resultaat een waterachtige tomaat, terwijl veel suiker en weinig zuur leidt tot een flauwsmakende tomaat, vergelijkbaar met een overrijpe tomaat. Meer zuur en minder suiker daarentegen geeft een scherpe smaak. Extra zout bevordert de zoetheid en zachtheid, extra kalium voor een zuurdere smaak maar dan neemt ook de kans op neusrot toe."
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Amadea
9 jaar geleden
Maar wat dóet Subway met de tomaten? Strooien ze er suiker over?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat denk ik niet. Ze gebruiken gewoon tomaten die minder zuur zijn. Tomaten met veel suiker en weinig zuur hebben.
Een kwestie van een goede tomatensoort kopen, en niet een goedkope waterbom die net goed is voor de soep, en een beetje kwaliteit nemen , wat Subway schijnbaar doet.
Zij kozen denk ik de Honingtomaat – een knapperig smaakbommetje. Zoet, maar niet alleen maar dat, want een fris zuurtje houdt de boel aantrekkelijk en bevordert de dooreetfactor. Niet te koop in de supermarkt, wel bij de betere groenteboer.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik denk dat Subway gewoon een goede kwaliteit tomaat gebruikt. Roma-tomaten bijvoorbeeld. Of Tasty Toms. En zo zijn er nog een paar die iets duurder zijn maar niet uit verpakt zuur water bestaan
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
flyingcrow
9 jaar geleden
+! Tasty tom tomaten bevatten een goede zoet-zuurverhouding en zijn smaakvol Doe die maar eens op je broodje,en je zult het varschil wel proeven!