Een gebakken ei op de macaronie/bamie/nasie, waar komt deze 'gewoonte' vandaan?

Ik ken alleen het eitje op mijn afhaal bamie van de chinees.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Koken
1.9K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik denk dat je dat van huis uit mee krijgt, wij doen geen ei op de macaroni, wel op de nasi en bami.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een eitje op de macaroni ken ik ook niet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Is lekker hoor, probeer maar eens :-)

Het beste antwoord

Op Nasi goreng werd in Indonesie meestal gekookt ei gebruikt, omdat het recept dat aangaf.
Bij Bami Goreng, van oorsprong een Chinees recept, werd veelal aan repen gesneden omelette gebruikt.
De Nederlanders verzonnen het gebakken ei op de macaronie.
In de loop der tijden is in Nederland het gebakken eitje op de Nasi en de Bami gekomen , waarschijnlijk omdat een gebakken ei het snleste bereid is , en ook vooruit gebakken kan worden. Maar het staat niet in de originele receptuur, dus eigen variabele.