Kan ik draadjesvlees zaterdag maken en vervolgens pas maandag opeten?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Koken
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat kan zeker. Zorg er in ieder geval voor dat het gerecht echt helemaal os afgekoeld voordat je het in de koelkast bewaart. Goed afgedekt bewaren is ook belangrijk. Dus afgedekt met de deksel van de pan of aluminiumfolie. Daarnaast is het vaak met draadjesvlees of een stoofpot zo dat het de dag erop of twee dagen net iets lekkerder smaakt. Als je langer dan drie dagen vooruit wil koken zou ik kiezen voor invriezen in plaats van in de koelkast bewaren.

Antwoorden (1)

Ja zeker. Gebruik in elk geval een stuk roomboter of harde margarine bij het braden of vlak daarna. Dan krijg je een vetlaag boven in depan. In de koeklast bewaren. Vaak maak ik het voor een hele week en de laatste dag(en) maak ik van de resten kroketten of een ragout.