Het is niet duidelijk of januari de aankoopdatum of de houdbaarheidsdatum betreft. Maar de samenstelling van sambal is zodanig dat er weinig bederfelijks aan zit. Ik heb nog nooit ergens bedorven sambal geproefd. De combinatie van pepers en zout conserveren het vanzelf al. En omdat je het in de koelkast bewaard hebt zal de kwaliteit onveranderd zijn. Dus kan je het prima gebruiken.
Amadea
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als ie niet beschimmeld is, is de sambal nog prma. Ik heb zelfs potjes - open- van zeker een jaar terug. Helemaal perfect.