Hoe herken ik bloem en bakmeel als deze uit de verpakking zijn?

Ik heb twee bussen in mijn keukenkastje, de ene met bloem, de andere met bakmeel. Maar ik heb echt geen idee wat in welke bus zit. Hoe los ik dit op zonder een of beide producten weg te gooien? Kun je ze onderscheiden? Kun je testen misschien? Of wellicht zijn er recepten waarbij het niet uitmaakt?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Koken
15.8K

Het beste antwoord

Je kunt het verschil duidelijk proeven. Zelfrijzend bakmeel geeft een zout/prikkelend gevoel op de tong. Gewone bloem niet.
bamibal
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je kan het zowel proeven als voelen als het fijner voelt is het bloem

hopelijk heb je er wat aan.