Waarom werden de aardappelen in mijn ovenschotel niet gaar?

Voorgekookte aardappelschijfjes in ovenschaal gedaan. Aardappel anders saus erover (room bieslook) de schijfjes door de saus gehusseld. Zon 40 min in de oven die rond de 200-210 graden was. Wel een trede hoger dan het midden. Zo stond het rooster toevallig. En toch niet gaar hè! Door drukte en kindje val ik nu soms terug op zogenaamd
Makkelijk koken. Dacht nu dus even snel wat te maken maar werd niks. Vorige keer waren de aardappelen perfect. Toen stond de schaal wel in het midden. Maakt die paar cm naar boven nou zoveel uit?

Toegevoegd na 45 seconden:
En wat kaas op de bovenkant natuurlijk.

9 jaar geleden
in: Koken
22.1K

Antwoorden (3)

Aardappels zijn te kort voorgekookt, waarschijnlijk aardappels gekocht om te bakken, die hebben langer nodig, omdat ze niet goed gaar zijn. Kook de aardappels eerst even 6 minuten , dan moet het volgende keer goed gaan.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Vanwege de gelijkmatige verdeling van de onder- en bovenwarmte moet een ovenschotel in het midden om in zijn geheel gaar te worden. Alleen bij een al gaar gerecht kan je de ovenschotel hoger zetten om een bruin korstje op de kaas te krijgen bv.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bekend probleem met zgn. voorgekookte aardappels, ook krieltjes.
Ze zijn te kort voorgekookt.

Prik met een vork een paar gaatjes in de verpakking en leg ze 5 minuten op vol vermogen in de magnetron. Hierna verder naar wens verwerken.
Nooit geen vervelende verrassing meer aan tafel :)

Pas wel op als je de verpakking openmaakt, ze zijn dan erg heet.