Is het nodig om (zelfgemaakte) patat voor te bakken/koken?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Koken
1.3K

Antwoorden (4)

Als je hele krokante friet wilt hebben niet, maar normale patat wordt voorgebakken om vocht te ontrekken, er gebeurt nogal wat in de aardappel m.b.t. vocht als je dat in de ~185 graden olie gooit...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Voor het beste resultaat ga je inderdaad de patat voorbakken op +/_ 130 graden, om de patat gaar te krijgen. Later het afbakken op +/_ 180 graden is om het patatje krokant te maken.
9 jaar geleden
je kunt het beste eerst 1 keer voorbakken en dan invriezen, volgende dag eruit halen, zijn ze heerlijk knapperig!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
zelfgebakken patat wel, patat uit de winkel niet
- eerst 8 min. op 130 graden in de friteuse
- uit laten lekken
- dan 4 á 5 min. op 180 graden in de friteuse
- weer uit laten lekken en bestrooien met zout, eet smakelijk!