Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan je zelfgemaakte broodjes 2 dagen van tevoren maken?

Ik wil ze maandag eten en vandaag (zaterdag) maken.
Kan dat?
En hoe houd ik ze dan vers tot maandag?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Koken
3.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Belegde broodjes 2 dagen vers houden is niet goed mogelijk. De enige optie is invriezen en ontdooien.

Toegevoegd na 5 minuten:
Vooral zelfgemaakte broodjes bevatten geen conserveringsmiddelen, behalve wat zout. Verse zelfgebakken broodjes worden snel oud.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mijn ervaring is dat dat niet lukt. Zelfgemaakt brood wordt snel oud. Misschien kan je het invriezen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het kan wel,maar omdat ze snel niet meer zo lekker knapperig zijn,kun je dit op de dag dat je het gaat eten even licht insproeien [met plantenspuit] met water en dan even in de oven,dan komt het knapperige weer terug.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ligt aan het broodje.
Neem je pistolets, die zakken in, worden minder krokant.
Neem je zachte broodjes, die worden wat kleffig.
Het beste resultaat dat ik daarmee gezien is een Surinaams broodje, dat blijft het beste, wordt niet zacht, is een beetje stevig.

Neem liever geen risico en besmeer/beleg het zaakje op maandag, met vers gekochte broodjes... de supermarkten zijn open, las ik gisteren.

Antwoord
Je kunt brood beleggen en invriezen, dat kan wel, maar je zou het eerst met verschillende broodjes moeten uit proberen en die tijd heb je nu niet meer.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding