waarom poft niet alle mais in mijn popcorn maker?

Ik heb een Princess popcorn maker (Type nr: 292932) deze is geschikt om 4,5l popcorn tegelijk te maken. Maar als ik dit wil en de daarvoor benodigde hoeveelheid mais in de maker stop poft nooit alle mais.
Kan wel langer gaan wachten, maar dan gaan ze alleen maar verbrand smaken.
Trouwens voor een kleinere hoeveelheid popcorn geldt hetzelfde, er blijven er altijd een paar ongepoft achter.
Wat kan ik hier aan doen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Koken
2.9K

Antwoorden (1)

Heel eenvoudig niks. In een partij pofmaïs is er altijd een klein percentage dat niet poft.
Dat kan aan verschillende factoren liggen.
Ten eerste: het schilletje is te hard waardoor de in de korrel opgebouwde druk niet voldoende is om het zaakje te laten ploffen.
Ten tweede: de korrel is te droog waardoor er niet voldoende druk word opgebouwd waardoor de korrel niet kan ploffen.
Dus de korrel langer in je ketel laten is nutteloos daar ze toch niet zullen poffen.