kan ik havermout klaarmaken met waterkoker?

water koken via waterkoker en daarna in bakje gieten en daarna havermout erbij toevoegen en roeren en daarna opeten, is dit mogelijk of niet zie mijn vraag.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Koken
3.2K
Ritsuka
10 jaar geleden
Het moet wel even doorkoken. Ik doe zelf altijd avond ervoor in pannetje zetten, 1 kop havermout op 2 koppen water/melk. In de ochtend aanzetten, en dan zodra het kookt is het al klaar.

Het beste antwoord

Havermout moet bereid worden met kokende melk, doorroeren en een paar minuten laten koken, als het dikker wordt, wordt het pap [suiker of zoetstof toevoegen en klaar].

Wat jij beschrijft [roeren en opeten] is Brinta, maar dan nog NIET met WATER, maar met MELK en in een [melk-]pan op het fornuis.

Antwoord:
Niet water, maar melk koken
in een pan niet in de waterkoker
havermout erbij, roeren en doorkoken
juiste dikte = pap
op bord
suiker of zoetstof toevoegen, dat is lekkerder

Eet smakelijk!

Toegevoegd na 3 minuten:
Niet de melk koken in de waterkoker, kun je niet goed schoonmaken. Melk is vet en moet dus echt schoongemaakt worden!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oke dan weet ik genoeg! Ik ga Brinta kopen die is veel makkelijker.

Andere antwoorden (1)

Het is mogelijk om het zo te doen, ja. Maar lekker zal het niet zijn. De havermout moet wel even aan koken om gaar en smeuïg te worden. Persoonlijk doe ik dat liever met melk, dus gebruik de magnetron of een pannetje.
Amadea