Jawel hoor, even heel licht inwrijven met een keukenrolpapiertje met wat olie en dan op de plaat op volle sterkte en als de pan een blauwe schijn begint te krijgen is ze klaar. Wel een olie gebruiken die tegen hoge temperaturen kan en de dampkap opzetten want het kan wel wat beginnen roken.
Het is mogelijk dat je het proces twee tot maximaal drie maal moet herhalen maar het gaat.
Ik heb er verleden maand nog zo eentje op deze wijze behandeld en nu is het een juweeltje.
Eerlijkheidshalve moet ik er aan toevoegen dat het op een gasfornuis beter gaat dan op een keramische plaat maar het is dus te doen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
naamlooss
10 jaar geleden
Welke olie had u gebruik? Ik heb zonnebloemolie in huis, is dat goed?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je moet een olie gebruiken die tegen hoge temperaturen kan.
Zonnebloem is niet echt geschikt, beter is arachideolie of als je er in huis hebt kan je ook wel frituurolie gebruiken.