500 gram winterwortelen

200 gram uien

1 kilo aardappelen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mag je helemaal zelf weten maar het makkelijkste is 1:1 (als je kant-en-klare groenten bij de Super haalt):

http://www.dekooktips.com/recepten/hutspot.htm
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
iedereen heeft zijn eigen verhouding . en wat ze lekker vinden .ik doe deze verhouding
750 gr. aardappelen
750 gr. winterpeen
500 gr ui
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Prima verhouding, ik stamp er ook nog een blik/pot bruine bonen door en kook wat droge Groningse worsten mee. Mijn man eet de pan er bij op!!
Een gemiddelde verhouding hutspot is een kilo aardappels, een halve kilo uien en anderhalf pond winterwortels. Hierbij wordt twintig gram boter en wat koffiemelk toegevoegd om de hutspot wat minder dun te maken. Een andere vaak gebruikte verhouding hutspot is een halve kilo uien, een kilo aardappelen en een kilo winterwortels. Ook hier wordt boter en koffiemelk toegevoegd.Kunt u niet goed tegen uien, dan wordt de verhouding hutspot anders en kunt u er bijvoorbeeld wat meer winterwortelen toevoegen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een halve kilo uien en maar anderhalf pond wortelen? Dan wordt hij toch niet oranje? Kan, hoor, maar ik doe altijd veel meer wortelen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
anderhalf pond 750 gram is toch niet te weinig!
Ik onthoud altijd de 123 verhouding:

1 deel uien
2 delen winterwortel
3 delen aardappel

En voor het koken:
aardappels 12 minuten koken, dan wortel en ui erbij en dan nóg eens 12 minuten koken
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Voor een echt lekkere basis hutspot, is de verhouding:

1 kilo winterpeen (winterwortelen)
1 kilo gekookte aardappels
500 gram uien

het meest gebruikt. Dit zorg voor een lekkere, goed gevulde hutspot. Alle ingrediënten na het koken goed door elkaar stampen. Voor een wat smeuïger variant, voeg wat (room)boter toe aan de hutspot of wat koffieroom en voor een wat hartigere variant voor het hutspot-recept: Verkruimel een bouillonblokje in de pan met de wortelen en de aardappels.

Hutspot Kooktijd: In één grote pan met de geschilde aardappels, de wortelen en de uien - ongeveer 25 tot 30 minuten.

Heerlijk met klapstuk (hét originele Leidse hutspot-recept), maar ook erg lekker met rookworst, hamburger, vis of een balletje gehakt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat is deels een kwestie van persoonlijke smaak. Ik hou meestal aan dat de verhouding groente - aardappels ongeveer 50-50 moet zijn.

Vervolgens moet de verhouding wortel - ui ongeveer 60-40 zijn.
Dus bijvoorbeeld 1 kilo aardappels en dan 600 gram wortels en 400 gram uien
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Doe er een blik bruine bonen door, héérlijk!