Als je croisants gaat bakken bestrijk je dan met geklutst ei of alleen het wit of juist het geel?

bijvoorbeeld danarolles, voordat ze in de oven gaan even met een kwastje eigeel, eiwit, of geklutst ei erover strijken?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Koken
94.5K

Het beste antwoord

Alleen met eigeel. Dit staat overigens gewoon ook op de verpakking van bv de door jou genoemde Danerolles
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Een geklutst ei gaat prima, als je alleen een dooier hebt, doe er dan een klein beetje water bij, dan strijkt het beter.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Niet alleen eiwit, beide anderen kunnen wel. Ook wordt voor het bestrijken wel koffiemelk gebruikt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik gebruik zelden een ei (je kunt gewoon een heel geklutst ei gebruiken), een beetje melk werkt net zo goed. En als ik heel eerlijk ben, dan is niets erop strijken nog beter, Want ik merk dat het sneller donkerder/bijna verbrand wordt als ik er iets op doe. Dus mijn advies: strijk er niets op, voor de smaak hoef je het in ieder geval niet te doen!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik gebruik zelf altijd water om een mooi korstje te krijgen. Dat doe ik trouwens bij al het afbakbrood.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je kunt je croissant het beste bestrijken met een losgeklopte eierdooier
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
een heel ei, losgeklopt met een scheutje water. gr. Klein50
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je kunt danarolles het beste bestrijken met een losgeklopt ei met wat melk.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Of het met eigeel is of met een beetje water of melk , het weegt niet op tegen een AUTHENTIEKE CROISSANT van bij de Boulanger in Frankrijk die varkensvet gebruiken en heel lichte crokante deeg.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Heb zowel eigeel als eigeel-water-mix (rode omkadering) geprobeerd. Die laatste komt me beter uit.
Plaatje bij antwoord
een jaar geleden
Antoni
een jaar geleden
@Cker1980, waarom vind je die laatste dan beter?
Cker1980
een jaar geleden
Goeie vraag - is subtiel verschil. Het effect van puur eigeel is me wat te extreem - zeer glanzend en de croissant lijkt
ook minder te kruimelen. Mix met water behoeft uiteraard ook minder ei. Probeer en meer - volgende keer probeer ik met melk