Ik heb een brood gebakken maar hij is niet helemaal gaar kan ik deze nog een keer in de oven stoppen?

Het brood heeft zeker een uur in de oven gezeten.
En heb hem aangesneden en dan zie je een mooie kruim.
Maar met proeven en voelen merk ik dat het nog niet goed gaar is.
Zou ik hem nog een keer in de oven kunnen stoppen of misschien als toast brood kunnen gebruiken???

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Koken
31.2K

Antwoorden (3)

Terug in de oven schuiven zal niet lukken daar een onderbroken bakproces niet zomaar weer kan opgestart worden.
Je kan proberen er toasten van te maken maar ik vrees dat je met de ongare smaak zal blijven zitten.
Wat je eventueel wel kan doen is het brood in dikke boterhammen snijden en een dag laten liggen. Daarna gooi je de boterhammen in een cutter (je weet wel zo een keukenrobot met ronddraaiende messen) en maak er chapelure (paneermeel voor de Nederlanders) van. Ideaal voor het paneren van een schnitzel, zorgt voor een lekker knapperig korstje.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zou gewoon boterhammen ervan snijden en dan in de broodrooster. Gaat prima. Eventueel beboteren, ½ teentje knoflook over uitpersen en uitsmeren en dan in de oven laten drogen of even on de grill. Oppassen: dat verbrandt gauw.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als het brood al wel bruin is maar nog niet gaar,
Besprenkel het brood dan met wat water of doe het een tijdje in een vochtige doek en dek het dan af met aluminiumfolie en bak het nog wat langer.
mocht dat niet meer helpen maak er dan wentelteefjes of broodpudding van