Stinken Grieken uit hun mond?

Natuurlijk een beetje sarcastisch bedoeld, dus even wat meer uitleg.

Als ik ga Grieken (en dat doe ik heel graag), valt het me op dat in het Griekse eten heel veel knoflook verwerkt zit. Zowel in het vlees, groenten als de sauzen. Uiteraard is mijn adem dan een tijdje niet te genieten.

Is het zo dat het Grieks eten dat wij kennen dagelijkse kost is voor de 'echte Grieken'? Zijn zij immuun geworden voor de knoflookstank of rieken zij toch altijd de hele dag uit hun hacheltje?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
2.6K

Het beste antwoord

Ja, maar als de omgeving ook knoflook eet, dan ruiken ze het niet meer.

Mannen die veel knoflook eten zouden ook een grotere seksuele potentie ontwikkelen, hoewel ze het met hun van knoflook stinkende adem misschien wat moeilijker zullen hebben om aan de bak te komen...

Maar hoe komt het toch dat als je allebei knoflook hebt gegeten je het niet ruikt ? Simpel : knoflook zelf bevat zwavel. Dit veroorzaakt de sterke geur. Geur neem je vooral waar door de verschillen. Heb je zelf knoflook gegeten, dan ruik je eigenlijk de hele tijd je eigen knoflookadem, maar je reukorgaan went hieraan zodat je op de duur je eigen adem niet meer ruikt. Dus ook de knoflookadem van iemand anders ruik je dan niet meer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+!

Andere antwoorden (6)

Het kan zijn dat de Grieken de groene hartjes uit de knoflook weghalen. Als je dat stukje verwijdert, dan ben je het grootste deel van de stank kwijt, zonder de smaak aan te tasten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat de Grieken thuis ook iets anders eten dan wat wij kennen vanuit hun restaurant.
Dat geld trouwens ook voor chinezen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is dit gewoon een wilde gok of baseer je deze kennis ergens op?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in china kennen ze geen bami en nasi
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik doelde eigenlijk op de Grieken en niet de Chinezen.
Ze stinken niet meer of minder dan Turken, Amerikanen of Nederlanders uit hun mond nadat zij knoflook hebben gegeten. De geur blijf je toch ruiken ook al eten ze het dagelijks. Overgens niet alleen de adem maar ook je zweet en je hele lichaamsgeur gaat er naar ruiken maar dan moet je wel een sterke neus hebben om aan iemands huid te kunnen ruiken dat ze knoflook hebben gegeten.
Ruik maar eens bijvoorbeeld in je handpalm wanneer je knoflook hebt gehad. Bij honden die last hebben van vlooien of teken kun je knoflookcapsules geven. De geur die het veroorzaakt zorgt dat de vlooien en teken weggaan en blijven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik jouw redenering volg, zouden Grieken juist wel meer moeten stinken dan bijvoorbeeld Nederlanders. In de Griekse keuken wordt namelijk veel meer knoflook gebruikt dan in de Nederlandse keuken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je gaat toch niet harder stinken als je meer knoflook hebt gegeten. In mijn antwoord zeg ik juist dat iedereen die knoflook eet even hard stinkt. Niet meer en niet minder.
Ze zullen misschien wel vaker naar knoflook stinken maar dat is niet je vraag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik snap je redenering.
Maar ik doelde met mijn vraag wel op het feit of Grieken dan altijd uit hun mond stinken. "Zijn zij immuun geworden voor de knoflookstank of rieken zij toch altijd de hele dag uit hun hacheltje?" Trouwens, bij mij werkt het wel anders dan jij zegt. Hoe meer knoflook er in het eten zit, hoe meer en langer ik stink.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik eet ook graag knoflook, maar dat heb ik niet.
Wel heb ik dus inderdaad dat wanneer ik vaker knoflook eet ook vaker stink.
Lekker onderwerpje trouwens ;-)
ik heb vroeger een Grieks vriendje gehad en die stonk niet echt uit zijn mond. Maar wanneer hij voor mij gekookt had ik wel! Ik denk dus dat je lichaam er aan wend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
IK DENK DAT GRIEKEN NIET MEER OF MINDER UIT DE MOND STINKEN DAN DE GEMIDDELDE MENS

WIJ ZIJN EEN INDISCHE FAM EN GEBRUIKEN VEEL KNOFLOOK MAAR WIJ STINKEN NIET UIT DE MOND

EEN KWESTIE VAN GOED POETSEN DENK IK
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
OKE, BEDANKT VOOR JE ANTWOORD! Misschien is het slim om even op de volgende link te klikken: http://pc-en-internet.infonu.nl/tips-en-tricks/1856-capslock-uitschakelen.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan kun je door het onscreen keyboard te gebruiken alsnog caplock uitzetten, of door met de shift knop ingedrukt te typen elke letter afzonderlijk klein schrijven.
Is me nooit opgevallen dat Grieken of mensen uit andere knoflookgebruikende landen meer stinken dan wij als we knoflook hebben gegeten. Op een takje peterselie kauwen na het knoflook eten wil nog wel eens helpen.